Szkielet latawca wykonaj z odpowiednio dobranych rurek lub prętów, które połączysz na wiele sposobów za pomocą przeróżnych łączników.
Jeśli interesuje Cię wariant ekonomiczny, wybierz pręty drewniane do latawca. Wykonane z jesionu, okrągłe w obwodzie, dają najlepszą sztywność. Kwadratowe w przekroju drewniane listewki dostępne w markecie budowlanym nie są dobrym pomysłem, ponieważ są bardziej elastyczne i łatwiejsze do złamania - wykonane są zwykle z brzozy lub innego miękkiego drewna, w dodatku kwadratowy przekrój bardziej się poddaje niż okrągły. Poszycie wykonasz z papieru latawcowego albo z Tyveku. Pamiętaj o doborze odpowiedniej grubości okrągłej drewnianej sztaby do planowanej wielkości latawca. Oczywiście z tych samych jesionowych prętów możesz wykonać też wszelkie inne lekkie i sztywne konstrukcje,.
Jeśli planujesz zbudować latawiec i stawiasz na trwałe i solidne materiały, wybierz pręty z włókna szklanego. Włókno szklane jest bardzo trwałe i w pełni odporne na warunki atmosferyczne, dzięki czemu Twój latawiec będzie czymś więcej niż tylko przelotną konstrukcją. Pręty z włókna szklanego są najczęściej wybieranym materiałem do konstrukcji dobrej jakości szkieletu fabrycznych latawców jednolinkowych od europejskich i amerykańskich producentów. Pręty z włókna szklanego są dość elastyczne, ta elastyczność maleje wraz ze wzrostem średnicy pręta. Cieńsze pręty doskonale nadają się do fragmentów latawca, które po naprężeniu materiału będą miały mieć obły kształt (po łuku), grubszych prętów użyj na elementy konstrukcyjne, które mają zachować sztywność.
Jeśli w Twoim latawcu wymagana jest najniższa waga i najwyższa precyzja, wybierz pręty karbonowe, czyli pręty z włókna węglowego. Włókno węglowe to bardzo twardy, sztywny i lekki materiał, który dzięki swoim właściwościom jest doskonałym budulcem na szkielet latawca. Pręty karbonowe są często wybierane jako szkielet latawca akrobacyjnego - im szkielet takiego latawca jest sztywniejszy, tym większą precyzją sterowania dysponuje pilot. Im lżejszy, tym mniej wiatru latawiec potrzebuje, aby wzbić się w powietrze.
Aby szkielet latawca był jeszcze lżejszy i sztywniejszy, zamiast prętów wybierz rurki z włókna węglowego. Rurki karbonowe są puste w środku, więc lżejsze, w dodatku struktura pustej w środku rurki sprawia, że jest ona sztywniejsza od pełnego w przekroju pręta wykonanego z tego samego materiału. Jednak coś za coś - jak nietrudno się domyślić, rurki z włókna węglowego są bardziej podatne na uszkodzenia niż analogiczne pręty.
Materiały modelarskie, takie jak jesionowe sztaby, pręty z włókna szklanego lub węglowego albo karbonowe rurki możesz wykorzystać też do wielu innych zastosowań. Możesz wykonać z nich przeróżne konstrukcje, takie jak ozdoby ogrodowe lub dekoracje do domu, maszt do modelu żaglówki, albo nawet konstrukcję kadłuba i skrzydeł dwupłatowego samolotu zdalnie sterowanego. Te same pręty i rurki do latawców znajdują też zastosowanie w wielu innych zastosowaniach - przykładowo w przemyśle budowlanym do wytyczania łuków drogi i krawężników wykorzystuje się dwumetrowe pręty z włókna szklanego, do których łączenia w bardzo długie odcinki używane są odpowiednie tulejki (mufki).